Jag vet att ni inte bryr er men de ar mest till mig sjalv faktiskt.

Nu ska jag gora nagot jag FAKTISKT INTE gjort pa lange. Jag ska skriva en lista. Nej, faktiskt ska jag skriva TVA listor. Den forsta listan kommer vara saker som jag saknar med Sverige. Den andra listan kommer vara vad som ar sa bra med att vara har - vad som ar bra med Louisiana. Och fraga mig inte - for nej, det finns ingen anledning till varfor jag skriver det har... jag bara gillar att ha mina tankar organiserade. Tro det eller ej.
LISTA NR 1, saker jag saknar med Sverige(det viktigaste):
  • Skolan. SAAA mycket.
  • Spotify
  • Alla manniskor forstas.
  • Kommunaltrafik. Jag vet att det ar kaos med sno varje ar, men ni forstar inte hur bra det ar anda.
  • Att kunna gora vad man vill hemma - inklusive inte ga till skolan nar man kanner for det.
  • Att fa saga vad man vill. Javla skitsnack med att man inte far svara o skit har.
  • Oreligosa manniskor.
  • Manniskor som inte ar dumma i huvudet.
  • Cafeer overallt.
  • DRAMA
  • Marabou choklad
  • Haha, svenska. Japp.
LISTA NR 2, saker som ar bra med Louisiana(det viktigaste):
  • Lar kanna nya manniskor varje dag
  • Man vet inte vad man ska forvanta sig av den kommande dagen
  • Mamma ringer inte varje dag for att fraga vad jag gor :)
  • Taco bell
  • Annan mat o GOODISSS som inte existerar i Sverige
  • Alla lyssnar pa hiphop
  • Behover inte anstranga mig i skolan. Alls.
  • Mitt hus ar varsta lyxen.
  • Har aldrig trakigt hemma eftersom det alltid ar folk har. Om inget annat sa atminstone Talen o Blake
  • VARME
  • Alla kor bil
  • Kanslan av att jag gor det har alldeles ensam. Kom jag hit kan jag komma var som helst :)
  • Hur mycket man anda lar sig att uppskatta sitt eget land. That's a first.
  • Engelska....
  • Man kanske inte lar sig sa mycket i skolan, men man lar sig om kultur och manniskor mer och mer for varje dag som gar. Utan att man tanker pa det.
  • Tanken av nar jag kommer hem o mina kompisar skrattar at min dialekt.
  • Nu kan jag saga att jag kanner folk fran USA, england, sverige, norge, danmark, tyskland, slovakien, brazilien, spanien och eritrea. Pretty coool.
  • Kanslan av att kanna att man hor hemma.
  • Nagra specifika personer utover det faktum att det ar massa nyss harligt folk
Nej, jag kommer nog aldrig komma tillbaka hit for att bo har. Aven om jag sjalvklart kommer att komma och halsa pa. For mycket religosa typer och for mycket racism och manniskor sm tycker det ar ratt att piska sina barn nar dom inte gor som de sager. USCH. Men ni anar inte hur coolt det ar att uppleva en san kultur anda.
Innan jag kom hit tankte jag "om jag bara far aka till USA som utbytesstudent ett ar sa far jag se en annan del av varlden, och det kanske racker". Men att komma hit har bara fatt mig att vilja se hela varlden annu mer. Och jag tror inte det ar en dalig sak. Nasta gang kanske jag vill gora det med nagon dock. Typ Bells, dags att aka till New York Film Academy snart eller?????

Kommentarer
Postat av: Anonym

He he he.. jag kanske tänkte börja nu :D /morsan

2010-10-28 @ 22:34:37
Postat av: helena rydberg

Åkte förbi Masten förra veckan och så kom en Eminem-låt på mobilen och då tänkte jag på dig !!!! hoppas du har det grymt :) puss

2010-10-29 @ 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0