Oh no, you don't

Hm.

Hm....
hm.....................................

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Jag kom ut fran 7th hour idag och var sa arg att mina hander skakade.

Jag alskar Louisiana. Det gor jag. Langtar iiiinte till att komma hem igen. Inte alls.

Men...... nar det kommer det varderingar och sant, ar ALLTING sant om the south.

Dom ar emot abort. Dom har dodsstraff. Dom ar halvt (atminstone) rasister, och dom tycker kvinnor ar mindre varda. Och OKEJ. Alla far val tycka vad dom vill. Prata inte om det med mig bara.

  • Tyck va fan du vill om abort. Jag haller inte med nanstans whatsoever, men tyck vad du vill. Blir jag gravid nu finns det anda inget du kan gora, Jag kommer att gora en abort.
  • Tyck va fan du vill om dodsstraff. Du e helt kord i huvet, men tyck va fan du vill.
  • Visst, fortsatt sag att ni inte ar rasister, men vi alla vet att ni ar det. Capish??
  • KOM FOR I HELVETE INTE OCH SAG ATT KVINNOR INTE BORDE FA JOBBA MED POLITIK FOR ATT DE INTE KAN OCH FOR ATT MAN AR BATTRE.

Jag vet att de flesta av er har sett mig arg. Men.... DAMN, I was mad.

Han sa faktiskt, rakt upp i mitt ansikte, att kvinnor inte kan ta hand om sant, att de inte borde fa vara tillatet att en kvinna jobbar inom politik. Forst hojde jag bara ogonbrynen. Sen borjade jag skratta. Pa riktigt. Jag satte handerna for munnen och borjade skratta. Till slut sjonk det in och jag bara kollade pa honom och gick till ett annat bord och satte mig.

Alla blev helt tysta och stirrade efter mig. Chris (som satt vid bordet jag gick till) fragade vad som hande och en kille vid det andra bordet (som verkade hyfsat normal) forklarade for honom. Chris sa: Oh man, I love you. (till killen som sa detta om kvinnor) Sen horde jag lite babbel och sedan "....some things they can do, but not..." Och jag ryckte till. Jag kunde inte ens hjalpa det.

Jag svangde runt och sa typ " Chris, SHUT UP (jag ville saga shut the fuck up men da blir man typ utslangd). DO NOT talk abt that right now. DO NOT open your mouth around me abt that again. Just shut up. SHUT up." Sen vande jag mig tillbaka at andra hallet igen och dom sa inte ett ord till om det. Alla stirrade faktiskt lite och det var ganska tyst.

Jag tycker anda inte om nan i den klassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0