Gomorron Sverige!! (godnatt Louisiana)

Hej på er kära stockholmare :)
Hemlängtan har börjat gå över - äntligen.
Dock har jag under tiden jag VARIT homesick lyckats planera en massa skoj om hur allt kommer va när jag kommer tillbaka till Sverige (zero of which will actually happen, most likely).
Åh, så min skola här nere är så underbar. När ens teaterlärare kallar en två-pers pjäs för "your monolouges" och ens civics lärare säger att "when demands go up, prices go down", då vet man att man håller på att få en fantastisk utbildning. Särskilt efter man har rättat till dom tre gånger och dom fortfarande håller fast vid deras påståenden. När sedan ens klasskamrater frågar vart England är på kartan över Europa, då vet man också att man utbildar sig med en bunt genier.
Som pricken över i:t är det också jätteskönt att äntligen få lära sig hur man räknar ut arean på en trekant och en fyrkant, eftersom jag aldrig har fått lära mig det förut. Särskilt när ens lärare tar 40 minuter på sig att gå igenom det och ens klasskamrater inte fattar det minsta.
OCH så är det väldigt skönt också att veta, att av alla amerikaner i klassrummet, är man själv som svensk den enda som vet att the headquarter för FN ligger i New York.
Så. Det var allt jag hade att säga för idag. Puss och kram, hejdå. Go out. The city is your oyster. Paint the town red. Fuck, get an education.

Kommentarer
Postat av: bro

hahaha tröga jänkare...sköna dom e

2011-02-10 @ 00:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0