Okej? Okej.

Jag, Gloria och Shelby planerade att gå på bio ikväll. Det tar ungefär 40 minuter att köra till Alexandria där den "stora" biosalongen ligger. Så jag ringer Shelby som är hemma och jobbar på en kemi uppsats, och föreslår (beordrar) att vi kan se Water for elephants (robertpattinsonrobertpattinsonrobertpattinson!!!). Då säger hon att hon måste fråga sin mamma först för hon vet inte om hon kommer låta oss åka till Alec en skolkväll för att gå på bio. 

Är det jag som är ute ch cyclar nu eller brukar det gå till ungefär såhär där hemma?:

Jag: Mamma?
Mamma: Ja?
Jag: Jag, Bella och Hannah tänkte gå på bio ikväll. Jag vet inte om jag sover borta eller inte men jag ringer lite senare. Okej? ("Okej?" är endast en retorisk fråga. Det finns inget "nej" som svar.)
Mamma: Okej. Vad ska ni se?
Jag: (whatever movie we're watching)
Mamma: Okej. Har du pengar?
Jag: Ja.
Mamma: Okej. Tänkte ni äta ute också?
Jag: Ja.
Mamma: Okej. Har du pengar till det också?
Jag: Mamma. 
Mamma: Jaja, förlåt. Ring när du vet vart du ska sova. 
Jag. Ok. Hejdå. 

Eller med pappa:

Jag: Pappa?
Pappa:Ja?
Jag: Jag, Bella och Hannah tänkte gå på bio ikväll. Jag kommer hem efter, okej? 
Pappa: Okej. Var tyst när du kommer tillbaka ifall vi gått och lagt oss. 
Jag: Okej. Hejdå. 

Eller??? Tycker föräldrarna här borta börjar bli lite löjliga. Eller okej. Det har dom varit ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0